Het vervangen van het tramspoor aan de Limbrichthoek, het draaipunt van de RET-tram, loopt voorspoedig!
Vorige week 21 augustus zette de aannemer(s) grof geschut in om het tramspoor te verwijderen. Er werd flink gehakt tussen de rails, want deze lag in beton gegoten. Om de rails in stukken af te voeren per vrachtwagen werd zij in stukken gesneden met een snijbrander.
Afgelopen vrijdag was dat klus geklaard, en werd de ondergrond voor het nieuwe tramspoor geëgaliseerd. Vandaag werden de eerste delen van het nieuwe tramspoor per vrachtwagen aangevoerd en op hun plaats neergelegd. Dat werd met uiterste precisie gedaan via meetapparatuur!
In de middag was de gehele keerlus al bijna voorzien van een nieuw tramspoor. Als het goed is gaat men vrijdag het beton storten tussen het tramspoor, en moet daarna ook nog aan elkaar worden gelast. Op het rechte gedeelte was men bezig om een buizenstelsel aan te leggen. Hier kunnen kabels in worden gelegd voor het systeem van de tram.