Het was weer een keer zover, het netwerk van kabelexploitant Ziggo liet op zaterdag kort na de middag het voor de zoveelste keer afweten in de regio Rotterdam, en dus ook in de Beverwaard.
Geen internet, wifi of telefonie was mogelijk, en dat was al binnen een week voor de tweede maal dat er een storing optrad. Sinds de overname in april is het voormalige UPC netwerk niet meer wat het geweest is. In de eerste weken na de veranderingen in het netwerk bleken de storingen mee te vallen. Landelijk gezien waren er toen al wel behoorlijke problemen. De laatste twee maanden komen er ook steeds meer storingen in het netwerk in Rotterdam dus ook in Beverwaard.
Blokken en strepen in beeld, uitval van wifi en internet of telefonie zijn de meest voorkomende klachten. Vandaag 29 augustus begonnen de problemen kort na 12:00 uur, en het leek of de storing verholpen was na 17:00 uur. Dat was van zéér korte duur, want deze duurde weer tot circa 19:45.
Inmiddels heeft Ziggo een enorm klanten verlies, namelijk 56.600 volgens de landelijke media. Daarmee zijn 87.000 abonnementen mee gemoeid. De klantenservice draait overuren, maar bij tijd en wijle is deze niet bereikbaar.
Hoe de klanten gecompenseerd gaan worden voor deze storing is nog niet bekend. Ziggo laat in ieder geval weten de Ddos aanvallen niet te gaan compenseren die onlangs plaatsvonden in hun netwerk. De storingen van vandaag waren daar zeker niet aan te wijten.