Het is dus niet gelukt om automobilisten uit de auto te krijgen en gebruik te laten maken van de 14 miljoen kostende P+R aan de rand van de gelijknamige wijk Beverwaard. Het gratis parkeerdek welke boven op de tramremise van de RET is gebouwd met ruim 500 plaatsen blijft voor het grootste gedeelte van de dag leeg!
Waar men eerst nog bang was voor te weinig plaatsen door gebruik van het RET personeel van de parkeerplaatsen, dienen deze nu als opvulling anders had het compleet een troosteloos aanblik gegeven. Aanwijzingen om gebruik te maken v.d. P+R staan aangegeven vanuit het zuiden van het land op de A16 en A29. Via een promotie in het verleden heeft men getracht automobilisten te lokken, maar dit zette geen zoden aan de dijk.
De gemeente zit nu met de handen in het haar waarom de automobilisten hier geen gebruik van maken, want de P+R heeft toch een voortreffelijke OV voorziening vanaf deze locatie richting het centrum en zuiden van Rotterdam. Binnen 35 minuten reist men via de tram of bus alle richtingen op.
Het parkeerdek welke nu circa drie jaar geleden werd geopend kent wel wat ongerieflijkheden volgens twee medewerkers van de RET. Zo blijken de op en -afrit tijdens de wintermaanden spekglad te worden bij sneeuw en ijzel, want er is namelijk niet aan gedacht om een verwarmingssysteem aan te leggen in het wegdek. De koude wind tijdens de winterperiode bovenop het parkeerdek zorgt voor een onaangename temperatuur, want er zit geen dak op het parkeerdek. Geen pretje om daar dan te lopen vervolgen zij beide! Handiger zou zijn geweest als er een directe afslag aanwezig zou zijn vanaf de A16 die de bestuurders van auto´s naar de P+R leiden. Nu moeten zij via de afslag Ridderkerk naar P+R Beverwaard rijden die in de spits erg druk is ter hoogte van de kruising Rotterdamseweg t.h.v. Bolnes. Daar is namelijk maar een rijstrook richting IJsselmonde beschikbaar.