Het rommelt wel vaker op het gebied van service bij PostNL de laatste tijd, en daar plukken de bewoners van de Beverwaard nu de wrange vruchten van, en de ondernemer van Alyashop Vivant aan de Oude Watering.
Een bewoonster uit Beverwaard schreef deze website aan omtrent de service die afgelopen week gestopt is bij deze ondernemer in het winkelcentrum van Beverwaard. Zij wilde een brief aangetekend versturen, maar kreeg te horen dat dit niet meer mogelijk was. (Voor alle duidelijkheid, het aanbrengen en afhalen van pakketten daar verandert niets aan!) Ze moet hiervoor naar Bolnes toe waar een postkantoor is gevestigd met meer service mogelijkheden.
Bij navraag aan de ondernemer van deze shop in de Beverwaard bleek dit ook te kloppen. Zelfs het achterlaten van een brief nadat deze gefrankeerd is met een gekochte postzegel in de winkel is niet meer mogelijk! De klant moet zijn brief of kaartje maar in de postbus gooien aan de Rhijnauwensingel.
Dit gaat de ondernemer op jaarbasis heel veel geld kosten, want het opheffen van deze service raakt de aanloop van klanten in zijn shop. Hij begrijpt er dan ook niets van. Tevens geeft hij aan dat de supermarkt in het winkelcentrum ook al een/afgiftepunt heeft gerealiseerd, en dat is tegen het zere been van de shopeigenaar!
Uit de correspondentie tussen de bewoner, die deze website aanschreef, en PostNL bleek laatstgenoemde ook het beleid niet uit kunnen leggen waarom het postbedrijf deze maatregelen heeft genomen.
De laatste jaren is het bedrag wat neergeteld moet worden voor een postzegel flink verhoogd. Daartegen ziet men alleen maar het verslechteren van de service door PostNL! Het bestellen van de post op maandag is geschrapt als voorbeeld te nemen. Nu blijkt de service voor overige zaken ook terug gedrongen te worden?