Fusie UPC en Ziggo pakt tot nu toe verkeerd met veel storingen

De fusie tussen UPC en Ziggo heeft tot nu toe weinig goed gebracht bij ex klanten van UPC die sinds kort onder Ziggo vallen. Er vond namelijk toen ook een verschuiving plaats op 1 april (nee geen grap) van zenders in de frequentie, zo laat Ziggo weten. Ze geven dit ruiterlijk toe dat er blokjes en strepen en een stilvallend beeld kan ontstaan. Daarvoor hebben zij de oplossing voor haar klanten door de stappen te laten volgen via een link op hun webpagina, en dit geldt ook voor een haperend Wifi ontvangst in de woning. Het probleem wordt dus bij de klant neergelegd!. Voor dat laatste probleem heeft men ook een oplossing via een link. Leuk maar als je geen verstand hebt van computertechniek wordt dat erg lastig. De klachtenstroom is enorm en van allerlei aard op dit moment bij Ziggo.

Beide bedrijven voerde vóór de fusie een verhoging door naar hun klanten, hoewel dit daar niets mee te  maken had meldde Ziggo. Afgelopen week kregen de klanten wederom een mail. Wéér een verhoging van 1 euro, en beltarieven worden ook verhoogd per 1 juli 2015, maar gezien het feit dat er zoveel problemen en klachten zijn bij de klanten lijkt dit niet te billijken.

UPC klanten komen er nog slechter vanaf, want er wordt enorm gegoocheld met zenderpakketten en tarieven. Bij UPC, dus nu Ziggo, gaan de komende maanden veel zenders verdwijnen. Goed TV en Sky News verdwenen al op 1 april. In juni verdwijnen de zenders 13Th Street, Syfy en E! Entertainment. Later in het jaar verdwijnt Russia Today. Kortom het zou u goed doen om u door Ziggo te laten informeren aan welk abonnement uw oude UPC pakket gelijkwaardig is!

Blijft dus over die vervelende storingen waar men steen en been over klaagt op dit moment bij Ziggo. Dit heeft het bedrijf al rond de 47.000 klanten gekost, en elke dag komen er nog steeds klachten en vragen bij op het Facebook van Ziggo. Opvallend is juist dat het ook ex-UPC klanten treft zoals in de Beverwaard. Via een Facebook die bekend is bij de Beverwaardigheden heeft men een duidelijk standpunt ingenomen over de prijs kwaliteit verhouding. Die is ondermaats als men dit vergelijkt met de situatie van voor 1 april t.a.v. de frequentie indeling. Tevens is men voornemens als het niet verbeterd een overstap te maken naar een andere provider!

 

 

 

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.