Legio voorbeelden zijn er te noemen waar gemeente fouten maakt met herinrichtingsprojecten in IJsselmonde. Telkens kost dit weer handen vol geld en tijd om dit uiteindelijk weer te herstellen.
Voorbeelden? De aanleg van de verhoogde bushalte op de Beverwaardseweg bij de Limbrichthoek een paar jaar geleden. Passagiers konden daar niet fatsoenlijk instappen door een gapend gat tussen de bus en het nieuw aangelegde verhoogde gedeelte. Uiteindelijk besloot men de bushalte te verplaatsen bij de tramhalte 23 aan de Limbrichthoek. Flinke kosten waren hiermee gemoeid, en men was op voorhand geïnformeerd over deze gang van zaken!
Dan de kwestie Spinozaweg, hoek Guido Gazelleweg in Lombardijen. Voor buslijn 70 werd de hoek veel te krap aangelegd. Conclusie bus 70 kon al die tijd niet zijn normale route rijden. Inmiddels wel weer, maar door andere uitgestelde werkzaamheden op de route bij de kruising met de Pascalweg is het nog steeds niet mogelijk voor deze bus om over de Catullusweg heen te rijden. Ook hier was men op voorhand al op de hoogte gesteld.
Het gedeelte tussen de Paslweg en de Dantestraat wordt op dit moment opnieuw heringericht, en u raadt het al, daar blijkt de bocht vanaf de Pascalweg richting Dantestraat te krap voor de buslijn 183. Deze had al met de nieuwe dienstregeling van 2014 over de Catullusweg moeten rijden, maar er waren wat problemen met de bouw van de nieuwe school het Open Venster. Deze lag meer dan een jaar stil! Nu is de RET in gesprek met de gemeente over deze veel te krappe bocht. Nu wordt de Catullusweg heringericht, en als deze niet aangepast wordt ontstaan er problemen voor deze bus die nu nog een omleiding heeft.
Je zult je afvragen hoe dat nu toch steeds weer kan dat de gemeente te krappe bochten maakt op papier die bijna ondoenlijk te nemen zijn voor grote voertuigen. Is er nog wel beleving bij deze mensen die de tekeningen maken bij de gemeente?