Gisteravond laat, omstreeks 23:30, vond er weer een ongeval plaats op de hoek van de Beverwaardseweg/Hannekemaaierweg. Dit is niet de eerste keer dat hier ongevallen plaatsvinden met veel letsel en aanzienlijke schades aan voertuigen die in de meeste gevallen total los geraken.
In 2013 ging het op het zelfde kruispunt twee keer mis. In 2014 was het in de maand februari twee keer raak. Hierbij ging zelfs een auto op zijn kant! Telkens moest de brandweer en een medisch team er aan te pas komen om de betrokkenen te bevrijden uit hun voertuig en te stabiliseren. Wonder is nog steeds dat er geen dodelijke verkeersslachtoffers zijn gevallen! De vraag is dan ook of dit kruispunt behoort tot een Blackspot locatie?
Gisteravond betrof het een ongeval tussen een scooter en een auto. In dit geval moest de auto voorrang verlenen aan de scooter, maar heeft deze waarschijnlijk te laat opgemerkt? De bestuurder van de scooter is met onbekend letsel naar het ziekenhuis gebracht. De schade aan beide voertuigen loog er niet om hoe hard de klap was aangekomen. Scooter total los, en de auto was er ook niet veel beter aan toe.(zie foto).
Twijfels bestaan er nu of het kruispunt wel goed ingericht is met de juiste middelen en bebording? Vanaf de Hannekemaaierweg moet dan wel voorrang verleend worden, maar het overzicht naar links is vrij slecht te noemen door geparkeerde voertuigen. De aangebrachte druppel op het wegdek op de Beverwaardseweg, om de snelheid eruit te halen voor het naderende kruispunt, sorteert weinig effect. (zie foto). Met gemak word deze hobbel met 50 km per bereden, en juist op dat moment gaat het fout als er een voertuig uit de zijstraat de Beverwaardseweg opdraait. De aanrijding is dan een feit.
Toch lijkt de oplossing vrij simpel! De Hannekemaaierweg moet voorzien worden van een stopbord met een stopstreep, en op de Beverwaardseweg moet een spiegel geplaatst worden zodat het overzicht een stuk verbeterd wordt op die weg. Het enigste probleem is dan nog de snelheid eruit te halen, maar een nog hoger obstakel op het wegdek maakt dit weer onveiliger voor voertuigen op twee wielen. Misschien het verstand gebruiken lijkt een beter middel?